.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کردان کاردان، فرزند شایسته مازندران
صادقعلی رنجبر



انا لله و انا الیه راجعون
کـــــــردان کــــاردان، فرزند شایسته مازندران،جان به جان آفرین سپرد!

کردان پس از چند ماه مبارزه نفس گیر با مرگ، عاقبت جان به جان آفرین تسلیم کرد و به دیار باقی رفت. مرگ کردان در مظلومیتی مضاعف و محبوبیتی معنادار،حزنی دوچندان به سینه ها تحمیل کرد و فراتر از باور همگان،در خوشنامانه ترین شکل ممکن، آخرین سکانس پروژه زندگی سیاسی-اجتماعی اش را کلید زد و شام آخر را به آخر برد!

تودیع غم انگیز کردان،نیازی به مرثیه سرایی مجازی ندارد،چرا که بدلیل شدت و غلظت و مدت پردازش منصفانه و غیرمنصفانه رسانه ای در شیشه ای ترین ویترین بنگاه های خبری داخل و خارج به موضوع مناقشه موشکافانه مجلس با او،کردان در افکار عمومی، شفاف ترین پدیده نظام مدیریتی اجرایی کشور در رویکردهای سیاسی سالهای اخیر محسوب شده و نیاری به مظلومیت نمایی نیست!

باورپذیر جلوه نمی کرد که در بیرحمانه ترین مواجهه ممکن،کردان مظلومانه و تنهاتر از همیشه در زیر تیغ جراحان قانونگذار،آنچنان پرپر زند که حتی فریادش به گوش پهلودست ترین دوستانش هم نرسد و او در حالیکه خود را قربانی نیرنگبازان و مدرکسازان حرفه ای معرفی میکرد،باز هم در مذبحی دیگر،غریبانه تر از هر زمان ممکن قربانی شد تا نه پندی برای خود او که درس عبرتی برای دیگران مهمتر از او باشد! اگر چه تفهیم چنین پیامهایی هرگز اعلام وصول نشد و این قربانی تاثیری در اعتدال بخشی یا عقب نشینی نداشته و آتش تهیه با همان قدرت اولیه باقی ماند!

حال اگر چه پرونده اختصاصی و حقیقی کردان از امروز بسته می شود،اما پرونده عمومی و حقوقی او برای همیشه مفتوح خواهد ماند تا بهانه ای برای پایان دادن به همه برخوردهای بیرحمانه و غیر منصفانه ای باشد که همیشه در عالم قدرت متصور است و همانگونه که کردان اولین آنها نبود،یقیناً آخرین آنها هم نخواهد بود!

یه دو دلیل مشهود،باید از کردان تجلیل شود :اولاً بخاطر سیاهه بلند خدماتش به نظام از ابتدا تا انتها که لاینقطع و مستمراً اتفاق می افتاد،او را بیش از همیشه مستوجب تکریم حکومتی و رسانه ای می کند! و ثانیاً بدلیل مظلومیت نوع جدید و ناشناخته که برای افراد مشابه هرگز تکرار نشد و نیز تخریب وجهه ای که هرگز ترمیم نشد و همینطور تشدید فشار روحی و روانی که به عود بیماریهای مزمن و ابتلاء به بیماریها و عارضه های روان تنی منجر شد،به اندازه کافی برای جبران مافات و کاهش عذاب وجدان کسانی که در مخالفت با وی،تن به افراط دادند و در ناپرهیزی کامل،به برخوردهای انتقامی متهم شدند،کفایت می کند!

بهر حال اگر چه ایشان روزهای پایانی زندگی اش را به عنوان یکی از مشاوران عالی رئیس جمهور محترم سپری می کرد،باز هم توجه و عنایاتش را به مازندران و مازندرانی ها و ترجیحاً ساری دریغ نداشته و مدیران مازندرانی و ساروی مقیم تهران که در آخرین جلسه خود حضور تاثیرگذار وی که به همراه وزیر محترم مازندرانی اقتصاد و دارایی به جلسه آمده بود،گواه صادقی بر صحت ادعایم هستند!

یاد و نام و مرام او جاودانه باد!

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 2 آذر 1388

متاسفآ اينقدر يك جانبه به شخصيت كردان نگاه كردي . من از شما يك پرسش دارم . من ، شما يا مرحوم كردان بايد فداي انقلاب بشو يم . يا انقلاب را فداي خودمان بكنيم . به نظر شما امام خميي رهبر كبير انقلاب اسلامي و شهدا گرانقدر خود را فداي انقلاب كردند. يا انقلاب رابراي خود هزينه كردند ؟ حال بفرمائيد داستان مدرك گرائي اقايان و ابروي ريزي كه ببار اورند خدمت بود يا .....به انقلاب ؟
صابرپور 2 آذر 1388
خدایش بیامرزد،واقعاً همین که گفته اید،بوده است و دل مردم مازندران و بخصوص ساری به علاقه های عاطفی او زادگاهش گرم بود و پالایشگاه نفت از برکت پیگیریهای مستمر ایشان به مازندران داده شد.
به هرحال ایشان هم به جمع خادمان مرحوم شهر ساری پیوست،خادمانی همچون مرحوم مهندس سلیم بهرامی،مرحوم منافی،مرحوم دامادی و ....
امیدوارم مردم خوب کشورمان از ایشان که یک شخصیت ملی داشته اند، تجلیل شایسته بعمل آورند.
الله قلی نیا 2 آذر 1388
کردان هم یکی از آن مظلوم های انقلاب ماست که علاوه بر دشمنان،دوستان هم عمدتاً به او پشت کرده و تنها مانده بود،در خالیکه جرمی مرتکب نشده بود و اتهام به وی،ناشی از اعتمادی است که به جامعه اسلامی می کنیم و شبیه او هم فراوانند!حالا فرصتی است که فراتر از دغدغه های جناحی به ذکر خدمات او پرداخت و گذشته را بهبود بخشید.
از آقای رنجبر نیز فلباً به خاطر این نمک شناسی هایش ممنونیم.
نا شناس 2 آذر 1388
خدا بيامرزدش
فكر كنم بعد از رضا خان دومين مازندراني بود كه تعصب خاصي براي مازندران و مازندرانيها قائل بود و وقتي كه دستش به پستهاي بالا رسيد مثل اكثر آقايان پشت سرش رو فراموش نكرد
روحش شاد
نا شناس 2 آذر 1388
خدا بيامرزدت اقاي كردان
يه بار جلوي انتقال شركت حفاري شمال به شيراز رو گرفت
ولي الان كه شركت داره ميره تهران اقايان نمايندگان و مديران و روساي محترم در خواب زمستاني بسر ميبرند
نا شناس 3 آذر 1388
آیا می دانید در زمان استیضاح آقای کردان چه کسی در تمامی سایتهای خبری از جمله شمال نیوز از آقای کردان بعنوان یک ساروی دفاع جانانه کرد ؟ به آرشیو شمال نیوز مراجعه کنید .... امروز خیلی ها که آن روز جرات دفاع نداشتند خودشان را دوست ایشان معرفی می کنند !!!! بهتر است مدیریت سایت شمال نیوز از آرشیو خویش در قسمت ( شما هم نظر بدهيد : ) به انتشار اسامی مدافعان ایشان در زمان استیضاح بپردازد تا ساروی های با شهامت و با غیرت آن روز مشخص و به مردم معرفی شوند ...
نا شناس 4 آذر 1388
کردان بی نظیر بود. خدمات کشوری و استانی زیادی داشت. بخاطر همین هم مغضوب شد. خدا روحش را شاد کند انشالله
علیپور 5 آذر 1388
اگر در جامعه عدالت حاکم بود و تخلف خدمت جلوه داده نمیشد قطعا مجازات جعل مدرک دکترا و تدریس برای دانشجویان دکترا کمتر از مجازات آن روستائی کرمانشاهی که برای دهدار شدن دیپلم خود را به فوق دیپلم ارتقا داده که برای او عزل از دهداری و یکسال حبس بریدند نبود کجا آن گمشده ما عدالت که در نبود آن امثال صادقعلی میدان داری کرده و از تخلف تجلیل میکنند آری اینچنین است آقا صادقعلی
tahatmtan 11 آذر 1388
فقط متقلب ها از متقلب ها حمايت مي كنند!
عبدلله 12 آذر 1388
آقای رنجبر در زمان استیضاح آقای کردان کجا بودید؟چرا هیچ مطلبی در حمایت از آقای کردان در آن برهه از شما ندیدیم؟آیا آقای کردان پس از مرگش کاردان شد؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.